Гомін гомін гомін по діброві
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІСНЮ
Ключові слова: Думи, Козацькі пісні, Народні пісні, Гомін гомін гомін по діброві, Гуртоправці, Тарас Компаніченко Джерело: Українські релігійні роздуми про Спасіння © Видавництво "Павутинонька", Нью Йорк – Львів – Київ – Харків – Москва, 2003 Примітки: Українські реліґійні роздуми про Воскресіння, Неволю і Спасіння. Пісні Великодні — Спасительні: світ не по Правді. Пісні-плачі Сокола-Прадіда. Алегорія неволі сокола. — поки були в Чистому Полі (=Правдивий простір), то й обминали, напасти навіть не зважувалися (ідея самоохорони вища від ідеї самооборони). — тепер же стали брати і всі знають, що беруть, із-за того й пропали? Катерина ІІ: В 1785 укр. козацьку старшину було зрівняно в правах з рос. дворянством. М. Гоголь: Чего же вы хотите? Галагани (Ґалаґани)... Носи... Буде валюта, але вже вакансій платні не буде... (М. Грушевський — Ф. Колессі) — Застав я тут дуже важний лист від акад. Грушевського, в якому він повідомляє, що Нарком. Просв. затвердив вибір нових академіків, в тім числі Возняка, Щурата і мій; інформаційну статтю про мене написала К. Грушевська. Сими днями маємо одержати офіціальне повідомлення Академії з запитом, чи маємо замір переїхати до Києва. Грушевський радить по приятельськи дати позитивну відповідь з отсих мотивів (цитую дослівно): а) "Коли Ви тепер заявите, що не збираєтесь переїхати до Київа, то платні не дістанете майже певно, а коли не дістанете тепер, то й пізніш, коли б Ви заявили, що хочете переїхати, дістати було б трудно; б) тепер Нарком Освіти не має валюти для закордонних, тому може виплачувати тільки в радянській валюті, і тому не береться виплачувати нікому, хто не хоче переїхати, може, потім і буде валюта, але вже вакансій платні не буде; в) мешкати постійно не будуть вимагати, фактично Ви зможете переїздити раз або два на рік на кілька місяців, і се бажано і для Вас і для праці**, ― [**прим. автора: Я думаю, що й мені не відмовлять тут власти дозволу раз або два рази в році поїхати до Києва, щоби взяти безпосередню участь у працях Академії Наук], ― оплачувати ж приїздів сих не зможуть инакше, тільки в формі платні; г) мати платню в радян[ській] валюті все таки краще, ніж ніякої, ― коли не Вам сі гроші придадуться в цілости, то, може, кому з Ваших дітей (се важне особливо для Возняка) ― може, хто з них схоче переїхати сюди для праці. От з тих причин раджу відповісти позитивно; перекажіть сі мої гадки і проф. Возняку". Листки з приводу цієї Пісні: Українські реліґійні пісні-роздуми про Неволю та Спасіння. Коляда і Великдень: Різдво і Відродження Світа.
Староукраїнські Колядки і Щедрівки: Святе Різдво (Свято Різдва Світа: Свят-Вечір – Коляда) ... Щедрий Вечір (Свято Місяця й Прадіда: Новий Рік ― Святі Водорщі) ― Весілля: Дівич-Вечір ... Великдень ... Зелені Свята (Трійця) ― Царинні Містерії ... Івана Купала ... Астральні Жнива ... Рокове Коло. Староукраїнська культура й реліґія приявлюється в давніх передхристиянських святах — реліґійних, господарських і побутових, що досі тривають в Українського народу в зв'язаних зі Святочними часами народних піснях і в уривках давніх обрядів. Хоч зараз велика частина Українського народу, — особливо нове покоління, що виросло на повоєнних руїнах, — не здає собі справи з провідних думок цих Свят, але інтуіційно відчуває повагу і святість давніх традицій. І все-таки увесь нарід держиться досі старовіцьких Святочних звичаїв і поведінок. Сю інтуіційну свідомість чогось величного й Святого, переказаного предками і зв'язаного зі старовіцькими обрядами, піддержують злучені з Святочним часом пісні, — ось як: Колядки, Щедрівки, Гаївки і т. д., — і в них-то найбільше міститься народних традицій, як реліґійних, так господарських і суспільних, поданих у мітичному вигляді. ...Відтворити з тих традицій образ давньої Української віри і культури. Ця віра триває досі, хоч не є висловлена догматично, а давня Українська культура є в основах сучасного життя народу. Нарід жиє старими ідеями — а інтеліґенція народна переходить над ними до порядку денного, не здаючи собі справи з їх культурної ціни і сили, не розуміючи психіки народу і будучи в постійній з ним дисгармонії; не цінить культурного давнього дорібку, який мав колись свою стійність і міг би бути вихіснуваним і сьогодня, хоч інші зараз життєві й культурні обставини й поняття. (Кс. Сосенко)
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ
ЗАПИСИ, MP3, НОТИ
(3) Скачати безкоштовно :)
Увага! Пісня присутня на сайті у кількох варіантах, у них теж можуть бути записи та ноти!
Переглянути варіанти >>
ВІДЕОЗАПИСИ, КЛІПИ
(1)
Увага! Пісня присутня на сайті у кількох варіантах, у них теж можуть бути додані відеокліпи!
Переглянути варіанти >>
ВИПРАВЛЕННЯ ТА ДОПОВНЕННЯ
ПРАВИЛА!
ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
Адреса цієї сторінки: https://www.pisni.org.ua/songs/275614.html
|
|