На головну сторінку

Шанування Творця і Господа Світа.

(Староукраїнська культура: народна віра в Бога)



Святе Святим притягується.

Богу молився щоб Світ творився!


Потрійне шанування: позірне змішання реліґій.


Ідеал Прадіда, піднесений майже до реліґійного шанування, ― Астральна мітологія, в своїм розвитку доведена майже до реліґійного Астрального шанування, ― неначе суперечать реліґійному шануванню Бога і Творця, приявленому в Українському Святі Різдва Світа.


Потрійне шанування:

    • проявлене шанування Прадіда, хоч без виразних реліґійних ознак,
    • шанування Астральних світил і
    • шанування Бога

      ― це неначе збірка трьох реліґій і їх змішання (реліґійний синкретизм).

Проявлене і свідоме шанування Бога.


А одначе так не є.


Усі ті культово-реліґійні прояви є злучені гармонійно з собою, включно з усякими відмінами кожного з цих культових напрямів, ― а над усіми ними панує проявлене і свідоме шанування Бога.

Що це є шанування Бога Творця і Господа Світа, доказом є



Здержаність вимовляння імені Бога.


Правда, про Бога на Свят-Вечір майже не говорять (абстраґуючи християнські молитви перед Вечерею), хіба тоді, коли вимагає цього формальне появлення якогось обряду. Напр., у промові Гуцула, коли підносить жертву з надібраних страв: "Я даю Богу ― за Душі померших"; ― хоч у цім жертвованні за душі померших є вже і християнська реліґійна ідея.

Ця здержаність у вимовлюванні імені Бога ― це також відмітна ознака великої первісності реліґійного шанування.

Подібно, як у Старозавітних жидів не вимовлювано імені Бога – Ельогім, а замінювано його іменем Адонай – Господь, і при Святовечірніх обрядах і в Колядках майже ніколи не говорить Український нарід ім’я "Бог", але "Господь", що є майже ідентичне з іменем "Господар" ― Світа.


Ой в Саду Саду Вишня стояла:

В Золото вбрався Бог назвався

Богом назвався на Небо здався.


В Саду Садочку Вишня стояла:

Вгору піднявся Богу молився

Богу молився щоб Світ творився!


Вибух наднової ― Різдво Світа?

Світ Того, Якого не вистачає.


Різдво і Відродження Світа.

Народна віра в Бога і почуття близькости Бога.

Бог і Господь.



(За працею: о. Ксенофонт Сосенко. "Культурно-історична постать Староукраїнськиx свят Різдва і Щедрого Вечора". Львів, 1928. - СІНТО, Київ 1994. 343с.)


Стежки до листків про Українські традиції.

Рокове Коло.




Статтю додано:  01.07.2008
Відредаґовано:
Переглядів: 2167
  Коментарі     ПРАВИЛА!     ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
[cховати]


  Адреса цієї сторінки: https://www.pisni.org.ua/articles/208.html

 ВХІД
Е-мейл: 
Пароль: 
  Забули пароль?
  
  ПІДПИШІТЬСЯ! ГРУПИ У СОЦМЕРЕЖАХ
FB