Ой Добрий Вечір Пане Господарю ми в Тебе
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІСНЮ
Ключові слова: Стародавні колядки та щедрівки (дохристиянські), Обрядові пісні, Колядки, Народні пісні, Ой Добрий Вечір Пане Господарю ми в Тебе, Колядка стародавня: Різдво Світа Джерело: Староукраїнські релігійні роздуми про Бога © Видавництво "Павутинонька", Нью Йорк – Львів – Київ – Харків – Москва, 2004 Примітки: Староукраїнські Колядки і Щедрівки: Святе Різдво (Свято Різдва Світа: Свят-Вечір – Коляда) ... Щедрий Вечір (Свято Місяця й Прадіда: Новий Рік ― Святі Водорщі) ... Великдень ... Зелені Свята (Трійця) ... Івана Купала Українські релігійні роздуми про Воскресіння, Неволю і Спасіння.
Ци вни си клоньи Сьвйитому Збору. Ой чий же то Двір що Великий Збір. Ой чий то Плужок найранше в Поле їде. Українська традиція Святого Збору. Після реліґійного, другим мотивом Українського свята Різдва і Святого Вечера є мотив суспільний. Відмітимо в нім згори три відміни: родинно-суспільна, громадянська і загальноплемінна, яка в поcлідній культурно-історичній добі України ставалася чим раз більше національною і патріотичною... Святовечірній Збір — народний імператив. Та з особливим пієтизмом (побожністю) приготовляється нарід до найбільш містичної й найдивнішої з Святочних дій Різдва — Святої, "Тайної", Вечері. Вона сама собою має характер Свята, глибоко реліґійного і всю суспільність зворушуючого — зарівно ідеали народні, реліґійні, як і суспільні та господарські займаючого. На тій Вечері мусить бути вся найближча і найширша рідня; у ній бере участь кожна родина в народі і увесь нарід посполу; під острахом будучого нещастя, позбавлення Божого благословенства й утрати на будуче родинного зв'язку, старається кожний Українець бути на Святій Вечері — і вся рідня про те дбає, щоб нікого з поміж неї на тім Святі не забракло. Цей Святовечірній обов'язковий Збір приявлює одну з найповажніших народних традицій — це ідея великородинного і усеплемінного збору, що була давно заповітом і переказана зістала од рода в рід як народний імператив . Це імператив усіх первісних племен, викликаний потребою об'єднування племени для самозбереження, для скріплення племінних традицій і зв'язків. Освячений авторитетом реліґійних мотивів і обрядів ставав законом і так перетривав тисячоліття та стався вродженою племінною потребою. Приміри цієї ідеї можна до нині видіти у народів природи Сходу або Полудня. Класичний її приклад дають Якутські ysyah, кількократні в році свята народного Збору, злучені з особливим святом кумису і загального угощення жертвенним м'ясом домашньої худоби, якої придбанням тішиться ціле плем'я. Такі самі свята є досі у народів природи глибокого Полудня; цікавий приклад дає плем'я Galla (в північно-східній Африці), про яке буде понижче ширша бесіда. Таким самим святом по своїй ідеольоґії були й Римські Сатурналії, — оцим ближчі до Староукраїнського свята, що були також висловом почувань рільничого народу. Перші реліґійні почування людства. Ми переконаємося довідно, що Українське Різдвяне Свято має старі племінні мотиви й традиції, анальоґічні з Святочними традиціями згаданих народів; але і спостережемо, що Українські мотиви Свята виходять передовсім з почувань реліґійних, основаних на найдавніших традиціях, мабуть старших ніж традиції племінні, — мова ж бо про перші реліґійні почування людства. Віра у Світотворення і жертви Богові. Було вже згадано про найважніші реліґійні приготування до Свят-Вечера й Святої Вечері, між ними про зготовлення Живого вогню (в Гуцулів "Живої ватри"), означеного ще в передодень свята Воведення, а зладженого досвіта в день Свят-Вечера. Нарід зазначує ним свою віру в Світотворче діяння Вогню і ненастанну його творчість; а при тім хоче висловити думку, що як цей Вогонь дав почин Світові, так спричинив і перший ріст усіх плодів земних, що дають такий благословенний пожиток для народу. Бо оці плоди земні, і свої — після традиції — найперші й найкращі культурні здобутки, приносить нарід в жертві Богові у своїй Тайній Вечері. Тож з незвичайним пієтизмом приготовляється нарід до цієї реліґійної дії. Свята, Тайна, Вечеря 6.01 — Як її підготувати і що вона означає? Українська традиція Святого Збору. Українське Свято Воведення 4.12 - Передріздвяний Святочний час. Св. Микола 19.12 – Народний речник перед Богом і Прадід. Бог, Різдво Світа, Дідух і Лицарі. Рокове Коло. ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ
ЗАПИСИ, MP3, НОТИ
(5) Скачати безкоштовно :)
ВІДЕОЗАПИСИ, КЛІПИ
На жаль, до цієї пісні поки що немає жодного кліпа :(
ВИПРАВЛЕННЯ ТА ДОПОВНЕННЯ
ПРАВИЛА!
ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
|
|