На головну сторінку

В Нашего Брата а в Єго Дворі

Колядка стародавня: Різдво Світа

Українська народна пісня
До мого пісенника: 1 2 3

 
В Нашего Брата а в Єго Дворі
Приспів:
  Гой дай Боже!*  

А в Єго Дворі Два-три Королї
Перший королю Ясне Сонечько
Другий королю Ясний Місяцю
Третий королю Ясна Зірничько

Ясне Сонечько чим си пофалиш
Ой я си маю чим пофалити
Ой як я зийду рано в Недїлю
Урадуют ци Свєтї в Церковцях
Свєті в Церковцях Попи в Престолах
Попи в Престолах Дєки у Столах

Ясний Місяцю чим си пофалиш
Ой я си маю чим пофалити
Я як ізийду з Вечера зпізна 
Урадує си Гість ув Дорозї
Гість ув Дорозї Волики в Возї 
Волики в Возї Звіринка в Поли
Звіринка в Поли тай Рибка в Мори

Ясна Зірничько чим си пофалиш
Ой я си маю чим пофалити
Бо як ізийду дуже до Світа 
Тай як я пустю з Дробен Дошьику
Урадує си Жито-пшениця
Жито-пшениця всяка сївбиця

Вінчюю вас Шєстєм-Здоровєм 
Дайже Вам Боже в Поли уроже
В Поли уроже а в Току буйно
А в Току буйно межи Стижками
В Пасїцї рійно межи Пчілками
А в Дому склінно межи Дїтками
Шєстєчька на Двір на Худобочьку
Шєстя-Здоровя Наш Милий Брате

За цими Слови будьмо здорові!
Поділитись сторінкою: FB
 
  ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІСНЮ
[cховати]

Ключові слова: Стародавні колядки та щедрівки (дохристиянські), Обрядові пісні, Колядки, Народні пісні, В Нашего Брата а в Єго Дворі, Колядка стародавня: Різдво Світа
Джерело: Староукраїнські релігійні роздуми про Бога © Видавництво "Павутинонька", Нью Йорк – Львів – Київ – Харків – Москва, 2004

Примітки:


Колядка.

Староукраїнські Колядки і Щедрівки: Святе Різдво (Свято Різдва Світа: Свят-ВечірКоляда) і Щедрий Вечір (Свято Місяця й Прадіда: Новий РікСвяті Водорщі)

Передовсім вислів реліґійних ідей. Передовсім Колядки й Щедрівки є висловом реліґійних ідей, які в довговіковому культурно-історичному розвитку народу назбиралися й уложилися в культурні верстви. Святочні обряди були би для сучасного Українського народу пустою формою, коли б не виповнювали їх ідейним змістом Колядки і Щедрівки.

Ідея Почину Світа і його Творця. Староукраїнські Колядки означуються в першій мірі всі як культово-реліґійні, з кількома відмінами реліґійного шанування відповідно до культурно-історичного розвитку Українського народу. Та основою цього шанування є ідея Почину Світа і його Творця. Для того всі Українські Колядки можна означити як Міти про Почин Світа і Первовічне людське життя. Тому то і традиції про первісне господарське й суспільне життя народу містяться в Колядках.

Пракультурна реліґійна ідеологія: поклін Богу Творцеві. Реліґійна їх ідеологія є дуже старинна, можна сказати — пракультурна, мимо того, що бувають вони попереплітані ідеями й іменами християнськими. А зовсім самостійний світогляд виявляють Колядки, присвячені особливо питанню Почину Світа. Вони в цій темі не зв'язані ані християнськими, ані біблійними поглядами і очевидно складені народом дуже давно і в більшій частині самочинно та незалежно. Вони дають матеріал великої вартості для культурно-історичних етнологічних дослідів над Українським народом.

Традиції Спасителя і старинна ідея Бога. У Старовіцьких Колядках про Почин Світа нема спомину про особистого Творця; у деяких бувають лиш приспіви з окликами до Бога і Сина Божого. — Не можна бути певним, що вони є пізнішими додатками з доби християнської. Вони якраз роблять враження виразів мітичного змісту про Сина Божого, хто'зна чи не в зв'язку з традиціями Полудня про Спасителя Світа; але все таки криється в них, ― хоч би й старинна, ― ідея про Бога.

Реліґійні роздуми про Сотворення Світа. Значна частина Колядок, ― як побачимо опісля з Місячною символікою, ― має за основу ненастанну творчість "Господа (Бога)", яка приявлюється у всевідживаючій Природі. Вони подобають на реліґійні роздуми (думи) з приводу Сотворення Світа, бо вказують на залежність від "Господа (Бога)" всього життя в Природі. І вони по своїй суті — і змістом і формою — належать до Колядок про Почин Світа.

Свята, Тайна, Вечеря. Нарід заздалегідь приготовляється до Різдва; духовними і обрядовими звичаями присвоює собі наперед ідеольоґію свого Великого свята та старається настроїти для нього свою душу й свої почування. Та з особливою побожністю приготовляється нарід до найбільш містичної й найдивнішої з святочних дій Різдва — Святої, "Тайної", Вечері. Вона сама собою має характер Свята, глибоко реліґійного і всю суспільність зворушуючого, — зарівно ідеали народні, реліґійні, як і суспільні та господарські займаючого. На Святу Вечерю приходить, як співають Колядки, сам Господь в Астральній славі. Адже Його супроводжують космічні Світила — ці Божі служеньки, Астральні Коляднички. Для них як найперших гостей готується Тайна Вечеря. Богові призначені первісні жертви земноплодів — страви на Святочному столі.

Є оця Тайна Вечеря найбільшою реліґійною дією Українського Різдва...


Буде в Тебе Господь на Вечері.

Листки з приводу цієї Пісні:

Свята, Тайна, Вечеря 6.01 - Містичний час Різдва Світа.

Українські релігійні роздуми про Бога: Яблучко.

Стежки до листків про Українські традиції.

Пісню додано:  26.12.2005
Відредаґовано: 25.02.2010
Переглядів: 2902

  ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ
[cховати]
  ЗАПИСИ, MP3, НОТИ Скачати безкоштовно :)

Дізнатися більше
На жаль, до цієї пісні поки що немає жодного файла :(

Увага! Всі матеріали можна скачати безплатно виключно з ознайомчою метою для приватного використання! При додаванні файлів зважайте на авторські права! Щоб мати змогу додавати файли, у Вашому бровзері має бути дозволений JavaScript та відкривання нових вікон!

  ВІДЕОЗАПИСИ, КЛІПИ

На жаль, до цієї пісні поки що немає жодного кліпа :(

  ВИПРАВЛЕННЯ ТА ДОПОВНЕННЯ     ПРАВИЛА!     ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
[cховати]

  Адреса цієї сторінки: https://www.pisni.org.ua/songs/232993.html

 ВХІД
Е-мейл: 
Пароль: 
  Забули пароль?
  
  ПІДПИШІТЬСЯ! ГРУПИ У СОЦМЕРЕЖАХ
FB