Ой розлилися Бистрії Ріки
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІСНЮ
Ключові слова: Народні пісні, Обрядові пісні, Колядки, Щедрівки, Стародавні колядки та щедрівки (дохристиянські), Ой розлилися Бистрії Ріки, Колядка стародавня: Українське Різдво Світа Джерело: Староукраїнські релігійні роздуми про Бога © Видавництво "Павутинонька", Нью Йорк – Львів – Київ – Харків – Москва, 2004 Примітки:
А за тими Ворітцями стоят Стовпи Золоті. В тій Церковці Три Віконця. На тих Сплавоньках по Три Вершечки. Ой плинут туда Бистрі Річеньки. Сидять Святі з Перами промовляють Cловами. Райскоє Древо з Трома Вершечки. Астрально-мітольоґічний образ Дідуха в Піснях. Правдивою поезією навіяна постать Прадіда в його Астрально-мітольоґічнім зображенні. Його зображує нарід поодинокого — і посеред Рідні. Тут звернемо увагу на цей другий образець. Прадід — це Місяць, Небесний Господар посеред Астральної рідні. В Колядках на оцю тему приявлюєсь найвиразніше Місячне спрямування міту про Дідуха та означуєсь культурно-історична позиція цієї постаті. Ось приклади з Колядок і Щедрівок: Що оця група родинна приявлює Першу рідню, виходить з порівняння з іншими подібними Колядками або Щедрівками. Як повище в містичній Будівлі, що є образом Небозводу з Астральними творивами, являється оця Рідня, так появляєсь вона на Райськім Дереві, що вважається в Різдвяних мітах першим твором Світа і приносцем найкращих творів в Різдві Світа. Хоч в повищій Колядці — Ой Долів Долів Луженьки (1) — зображена Прарідня алеґорично, Першими звіринками Світа, принесеними Райським Деревом, то все-таки оця алеґорія говорить про Першу рідню, а про неї співають на Різдво-Коляду. Подібно, і ще виразніше, мітольоґічно зображує Першу людську рідню інша Колядка як Місяць, Сонце і Зорю, що виступають з Трьох Конарів Прадерева в Почині Світа — і пояснює, що це — не Місяць, а Господар — не Сонце, а Його Жона — не Зоря, а Його Дітина. Оця Перша родинна трійця в ролі Астральної Трійці не лиш замітна як Український ориґінальний витвір, бо до неї нема чистої анальоґії ніде в окрузі України, ані ніде в світовій Астральній мітольоґії, — окрім одної, яку подано понижче, — але оця Астральна прарідня посуває постать Дідуха в далеко дальшу культурно-історичну добу, ніж тота, на яку вказує Святовечірній господарський сніп з плугом на нім — як документом господарської й культурної еволюції. Бо оця Астральна Прарідня — цеж хіба образ пракультурних ідей. Анальоґію до Української мітольоґічної Прарідні дають нам пракультурні Піґмеї Андамани з Індійської затоки, а також, почасти, Семанґ з Малякки, що жиють досі як народи природи, одні з найстарших народів світа. У них є міт, що Місяць — це Чоловік (Муж), Сонце то Його Жінка, а Зорі то Їх Діти. Красну анальоґію основної думки про Прарідню й Місячної символіки прарідні, дають міти народів природи з острова Borneo й Nias. Стежки до інших листків про Українські традиції. ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ
ЗАПИСИ, MP3, НОТИ
(6) Скачати безкоштовно :)
ВІДЕОЗАПИСИ, КЛІПИ
На жаль, до цієї пісні поки що немає жодного кліпа :(
ВИПРАВЛЕННЯ ТА ДОПОВНЕННЯ
ПРАВИЛА!
ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
|
|