Пане Василю, я теж сивий дід і також маю життєвий досвід, але про нього веду мову лише коли спитають. Ви пишіть що заманеться, а я своє, в кожного своя відповідальність. Я теж минатиму Вас десятою дорогою, то ж вважатимемо дипломатичну угоду укладеною. Амінь.
Пане Святославе, мені теж буде цікаво, якщо до нас завітають язичники та щось розкажуть про світогляд, обумовлений їх вірою, це нікому не зашкодить, а навпаки розширить наше уявлення про язичництво. Так я їх вже зустрічав, але здебільшого це не серьйозно віруючі люди, а романтична молодь, яка у пошуках життевих цінностей у що тільки не вдається. Уникати доводиться лише тих, що возять вибухівку у торебках, бо минулого тиждня сталося лихо у метро. А так цікаво познайомитися із світоглядом різних напрямків.
_____________________________ Добра бджілка не тая, що дужче дзижчить,
А котра більше меду до вулика носить.
п. Святославе,
Я пропускаю свою приналежність до своєї віри через серце.
Але я не є ні формальним, ні реальним членом жодної релігійної громади, що язичницької, що монотеїстичної.
Разом із тим я є переконаним адептом язичницької релігії, якій немає точної назви (умовно, неточно - Наука), але яка від того не перестає реально існувати. Її бог - Істина, її пророки - "апостоли правди і науки" - освічені люди всіх часів, від Демокріта й Галілея до Вернадського й Вавілова. Її громада (неформальна) - наукова спільнота всього світу. Її святе письмо - величезна науково-технічна, філософська та мистецька спадщина всього людства, зафіксована в писемних та усних джерелах. Головний, найсвященніший її обряд, головне свято в її бутті - здобування знань. Віра, яка лежить в основі цієї релігії, - це віра в те, що ніде не існує ніякої розумної сили, вищої за людський розум.
Якщо мене не віднесуть до профанів, то я хотів би розповісти на цьому форумі, яку саме музику й чому я вважаю своєю. Я готовий до будь-яких інших щирих питань, оскільки моя релігія не дозволяє зневажати будь-які інші вірування.
А сваритися на цій гілці - справді недостойно людського розуму.
_____________________________ Аніж проклинати темряву, краще засвіти хоч маленьку свічку
(ніби Конфуцій)
Я - за діда Василя (тільки не думайте, що він мене загіпнотизував!). Я не ходжу до церкви, хоч не заперечую Ісуса Христа і поважаю усі віри, я не відвідую однодумних общин. Але я не обдираю липу на зелені свята і не обриваю квіти , щоб вони повільно вмирали, прикрашаючи мою оселю. Я не топчу комашок і годую бродячих тварин. А ще я - не "раба Божа", я - дитя Боже, і Бога я не боюсь, я його люблю. І день закоханих у мене не якогось Валентина, а Івана Купайла. А хто таку віру називає язичництвом і поганством, той сам такий.
_____________________________ Я перестала боятися жити.
Ох, як багато непотребу понаписували! І багато якихось таких злюк виявилось, прямо, як радянські бабки йожки чи кощеї невмирущі . Тепер висловлюсь Я - зелене дівчисько. П.Василя знаю вже пару рочків, неодноразово була на його концертах, репетиціях, зустрічались просто десь на чиїхось концертах - переважно скрізь, де панує українська пісня. Його треба ЗНАТИ, віч-на-віч спілкуватись, бачити його в роботі, відчути його - тоді ви по-іншому почнете читати/слухати його. П.Василь є абсолютно ВІЛЬНОЮ ДОБРОЮ людиною зі своїм світоглядом. І НІХТО НІКОМУ не має права забороняти висловлювати свою позицію щодо будь-чого. П.Василь один з дуже небагатьох людей, яких я твердо можу назвати ДОБРЯКАМИ і УКРАЇНЦЯМИ. Мені, як переконаній і практикуючій християнці, звичайно хочеться, щоб п.Василь після земного життя жив з Богом в раю і я не знаю, як вирішить Господь, бо в Біблії часто пише про те, що людині для спасіння від аду треба багато чого, але серед основного - вірити в існування Бога, Христа і любити Його. Мені хочеться, щоб п.Василь був з Богом. Але це абсолютно і повністю ЙОГО рішення і ЙОГО вибір. Повторю: те, що п.Василь не є християнином - не дає права комусь забороняти говорити про це чи навіть пропагувати свій світогляд. Бо кожен з нас його пропагує тим чи інакшим чином - просто своїми думками, висловлюваннями, переконаннями.
Тепер щодо правил сайту: такі дорослі дядьки і так неуважно читають. "Пропаганда ідей расової, національної та релігійної ворожнечі" - пропаганда ІДЕЙ ВОРОЖНЕЧІ! П.Василь жодного слова не написав про ворожнечу, він лише розповів про своє світосприйняття і захотів цим поділитись з НАМИ, щоб ми, можливо, якось інакше подивились на українські обряди, пісні, звичаї, традиції. Часто мені закидають, що я перейшла з "правильної" православної церкви до "неправильної" римо-католицької, бо начебто православ"я - то НАША церква, а КАТОЛИЦЬКА - то якась/чиясь/не наша. А, якщо розібратись, то справді українськими віруваннями були лише язичницькі.
І християнство любого виду прийшло на наші землі, коли воно ще було єдиною церквою - нероздільною. Тож, повернусь до правил: п.Василь нічого абсолютно не порушив. "вивчати й досліджувати звичаї, аби краще знати, як жили наші пращури, ніхто не буде заперечувати. Інша річ закликати до повернення у цей стан, це дійсно заборонено" - КИМ??? Україна - вільна країна: будь хоч мусульманином, християнином, атеїстом і говори про свій світогляд скільки завгодно! І я би не назвала пости п.Василя закличними до язичництва. Але, якщо б то було і так - всі на сайті пишуть про свої переконання. Це було б теж саме назвати закличним язичництвом піти на свято закличок веснянок в Шевченківському гаю 5-6 квітня.
"Ті католики, які раді б давати грощі за відпущення гріхів." - цієї практики вже ДАВНО немає. А от у православних до цих пір це негласно практикується (в Києві): при сповіді над Біблією кладуть гривеньки Це теж одна з причин, по якій я не могла залишатись в тій церкві.
"Якщо ми заперечуємо потребу вчити ноти - то треба розуміти, що без нот не були б зафіксовані десятки тисяч українських пісень. " - я щось пропустила? Начебто, все прочитала. Хіба десь п.Василь заперечує потребу у знаннях нот? Наскільки я його знаю, він не заперечує потреби знати нотну грамоту. Просто не любить отих дуже грамотних музикантів/співаків, яких спеціально ВЧАТЬ співати, ставлять голос, дихання і тд. Він вважає (і часто має рацію), що набагато правдивіше виходить співати, коли ти співаєш так, як тобі дано природою: вільно, без надриву, без того "куполу академічного", вертикального положення ротика, викривленої дикції, верещань на верхніх нотах. П.Василь завжди був ЗА ПРИРОДНІСТЬ. І це абсолютно правильно. Я, як професійний музикант, отримую набагато більше задоволення, слухаючи правдиві і щирі колективи п.Василя (які не отримують грошей за їхній труд, алише задоволення), а не напищених брехливих співачків з народними званнями з їхніми "освітами".
"про що я вимушений мовчати, адже декого дратує, що я москаль" здається, найбільше це дратує саме ВАС, а інші навіть і не згадують про це (така моя думка).
"чи образив я вельми заслужену людину, чи ні". Образили непрямим текстом: Ви просто захотіли затикнути культурненько рота п.Василю, неначебто, він щось порушив він просто каже про те, що Вам не до вподоби, але доведеться миритись (так, це не культурно, але так захотілось!)П.Василь, до речі, ще й аранжувальник і виконавець.
Щодо повчань: висловлювання своєї точки зору не є повчанням. Але часто п.Василь дійсно каже мудрі речі (без насильницьких настанов-повчань), до яких варто прислухатись. А от Вас зсередини гризе один хробачок недобрий називається він ГОРДИНЯ. Навчайтесь, поки є від кого
Пане Василю, а що то за рядочки такі? - "чекаючи знаку йти й руйнувати все, на що я пальцем покажу" ану, носика не задирайте!
Тепер до п.Святослава: задача форумів - спілкування, обмін інформацією, дискусія. І тут не обійтись без непорозумінь. П.Крилатов трохи безглуздо наїхав і з того почались перипетії. "А подача інформації повинна не заплутувати людей."- не така вже і тупа наша молодь, вона є досить розвиненою і розумною. П.Василь досить популярно пояснив Вам своє світосприйняття - дуже влучно написано.
П.Крилатову бажаю чимнайшвидше відмовитись від гордині і, якщо дійсно йому цікаво "А так цікаво познайомитися із світоглядом різних напрямків." - то навчіться позитивно сприймати світогляд п.Василя. Це не так важко, якщо Вам дійсно ЦІКАВО.
Амінь
Слава матріархату!
Бо що б я робив без жінок...
Років 30 мрію про добру макітру: виявляєтся, в Україні перевелись правильно виготовлені макітри, в яких можна зручно й ефективно натерти маку. Якщо й продаються десь серед чи то сувенірів, чи то вазонів, то все якісь або жолобуваті, або мілкі, або взагалі такі, що там швидше піску натреш, ніж маку. А це якось виступала по радіо незнайома мені жінка-гончар, і я потелефонував туди та й висловив їй обурення з означеного вище приводу. Що ви думаєте? Десь за тиждень чи місяць приносять мені просто до рук справжню макітру, від тії жіночки. З такої радості я їй навіть вірша написав, якого тепер хочу адресувати всім моїм захисницям і шанувальницям:
В тяжку епоху перемін
Вкарбую істину, як титри:
Велика штука - макогін,
Та що він вартий без макітри!
_____________________________ Аніж проклинати темряву, краще засвіти хоч маленьку свічку
(ніби Конфуцій)
Про яйця і курку: часто так каже моя мама, коли розуміє, що вона не права, а я їй кажу якісь цінніші думки за її
А назва форуму говорить сама про себе. П.Василь висловив думку про його світогляд, близький до язичницького і про українську пісню і обряди, пов"язані з тим самим язичництвом. Все в тему. А от наїзди не в тему
Ще трохи не розумію, до якої релігії себе відносить п.Леся чи який світогляд має. П.Лесю, Ви пишете, що вірите в Бога і Ісуса (наскільки я зрозуміла); а чи вірите тому, що написано в Біблії? Саме ТАМ пише про те, що ми "раби і діти Божі". Раби, якщо визнаємо, що належимо своєму Творцю і маємо свого Господаря, який дає нам вільну волю робити, що хочемо, але, який дав нам правила існування, щоб жити в мирі і добрі. І ми обираємо самі свій шлях. І про те, що ми повинні мати страх перед Богом і любов до нього, теж пише в Біблії.
Тепер щодо Валентина. Він не якийсь, а дійсно існував такий священник з тією історією, про яку всі знають. Він є святий католицької церкви, тож, треба трохи ввічливіше ставитись до нього хоча б із-за того, що він був добрим християнином і за це постраждав. Я не досліджувала, звідки пішло свято Івана Купала. Сама іноді потрапляю на дійства в це язичницьке свято, якщо їду в Пирогово. Досить цікаво подивитись, щоб знати, які обряди були раніше. Язичники мають віру в ті всі обряди. То ЇХ справа і ЇХ вірування. Але я от читаю назву свята і думаю: про купатись - то ясно: шанування язичницького бога Купала, а от Іван тут до чого? Там християни приплели близько до того свята день пам"яті св.Іоанна Хрестителя. Тож, напевно, краще не піддаватись на ту мішанину і для себе визначитись: чи Ви святкуєте день пам"яті святого Іоанна чи Ви вшановуєте бога Купала. Бо не можна служити і Богу, і мамону.
Але де ж музика? Форум почався з обговореня пісень рок гуртів, я б сказав патріотичного, бунтарського (що є властивим для молоді- і це є фест) напрямку. Потім якось нам дали зрозуміти, що все справжнє українське, в тому числі і народні пісні, - це і є язичницьким. Я з цією позицією не згідний. Якщо, колєги, у вас є аргументи, - я буду вдячний почути. Бо я хочу повчитись у розумних людей.
Повірте, я не менше люблю народні пісні. Але позиціоную себе як православний і прагну бути християнином. І мені цікаво спілкуватися зі щирими Рун-вірянами, ширими атеїстами, щирими сайєнтологами. Але я хочу, щоби лейба відповідала тому, що в упаковці.
На цьому форумі я хочу почути язичницьку музику. Будьте ласкаві, напишіть посилання на кращі зразки цієї музики. Нагадую вершини християнської музики: "Реквієм" Моцарта в РКЦ та "Херувимська" Веделя в українських православних.
Шановна п. Нацпатріотко, я себе не відношу до релігії, бо будь-яка релігія - це своєрідна боротьба за владу над людьми. Кожна релігійна конфесія використовує Боже писання у свою користь та й редакцій Біблії століттями було безліч (наприклад вилучено заповідь "Не бійся"). А те що я маю Віру - то це інше! І я вірю в Бога! Не важливо, як його називають, чи Даждь Богом, чи Крішною, чи Аллахом, чи Єговою, але він один! І в Ісуса Христа я вірю як в реальну людину, вірю в його розп'яття, єдине не вірю в його іудейство. Він був галілеянином, а галілеяни не були євреями. А мій світогляд схиляється до Віри, яка споконвіку була на моїй землі, язичницькою її назвали ті, хто хотів її знищити. А ще п. Нацпатріотко, хочу Вам подякувати за гарне слово відносно "постановки голосу". У мене дитяча вокальна студія і я намагаюсь усім пояснити, що голос і дихання не ставляться! Нарешті у мене з'явились однодумці!
_____________________________ Я перестала боятися жити.
У слові "язичницький" немає негативного підтексту. Зі слов'янської перекладається як "народницький".
До попереднього мого повідомлення - гарний зразок християнської (чи квазіхристиянської) сучасної рок-музики - опера Єндрі Вебера та Тіма Райса "Ісус Христос - суперзірка).
п. Лесю,
У Вас завжди був однодумець, тільки я не знав про це. Треба було б замінити тут лайливі й не зовсім зрозумілі слова (язичники, погани) на щось простіше й привітніше. Просто люди Природи. Шанувальники всього природного. Того, що дається людині при родженні, а дається дуже багато, в тім числі й культурна спадщина (традиційна культура).
Так от, я завжди відчував, що ставити голос або дихання - це те саме, що переставляти людині ноги. Абсолютно необхідна річ, але вона має це робити САМА, природним чином. Звісно, поглядаючи й на інших. Якщо заходиться когось мавпувати - це вже буде її вибір, а силувати її якоюсь школою - тяжкий гріх проти Природи.
Ось так і виходимо на нашу тему: з першої пісні, з першого дихання починається наша природна музика. Ну, нехай називається язичницькою. Хіба ж у назві суть? А от як кому вдається продовжити цю природну потребу й не збитись на мавпування, а реалізувати свого внутрішнього бога - оце й є достойний шлях.
Коли Ведель створив "Покаянія...", він геніально реалізував у ньому своє язичницьке, праукраїнське, пристрасне, пісенне - і християнського бога зовсім не прогнівив.
_____________________________ Аніж проклинати темряву, краще засвіти хоч маленьку свічку
(ніби Конфуцій)
Дід Василь:"Коли Ведель створив "Покаянія...", він геніально реалізував у ньому своє язичницьке, праукраїнське, пристрасне, пісенне - і християнського бога зовсім не прогнівив".
Колєги, може я щось не розумію? Може у цій фразі є інший підтекст для втаємничених. Розкажіть будь-ласка.
Для молоді поясню: "Покаянія отверзи ми двері..." написано Веделем на стихири Постової Тріоді (церковної книжки) для церковної ж служби у Великий піст.
І прошу вибачити, якщо я когось образив. Але спільна термінологія, спільна мова є дуже важливими для спілкування.
Пане Святославе,
Про що ж і мова. Ведель був глибоким і пристрасним християнином, тут жодних сумнівів немає. Але крім строгого церковного тексту, в його творі є ще музика. Вона вся зіткана з українських народних мелодій та інтонацій, саме вона робить "Покаянія..." таким живим і пронизливим. Без неї "Покаянія..." - те саме, що Різдво без колядок, без 12 страв, дідуха, сіна, Кози, вечері хрещеним,...
А що ми те "Покаянія..." тільки постом співаємо, та й про те мало хто знає, то зате не забуваємо шанувати Моцарта, Вебера чи Райса; так нам і воздається: на українські весілля вже наймають тамаду, до церкви в джинсах ходять, а замість прекрасного традиційного Колодія наші дівки й парубки носяться з дурнуватими "валентинками", навіть не підозрюючи, що той "святий" Валентин був першим руйнівником світового звичаю, колись відомого як "батьківське благословіння"...
_____________________________ Аніж проклинати темряву, краще засвіти хоч маленьку свічку
(ніби Конфуцій)
Вірування наших предків сьогодні глибоко досліджує язичник та науковець Валерій Войтович з Рівного Днями і ночами у маленькій своїй майстерні він невпинно пише-пише-пише…... Нещодавно видав чергові книги - "Генеологія богів давньої України" (http://artvertep.dp.ua/print?cont=4435) та "Амазонка" (про українських жінок), щоб донести сучасним людям інформацію про першоджерельні вірування наших предків.
Дуже цікаві книги, раджу почитати
_____________________________ Людина подібно Богу повинна безперервно рухатися: нічого не бажати і нічого не робити - так само жахливо, як бажати та чинити зло...
Нарешті закінчено дискусії відносно релігії! Тепер можна поговорити про язичництво і музику, адже так було названо тему! Для музикантів язичницький лад - це понижений 2-й ступінь тональності в гуцульському ладі мажору і мінору, вживання в мінорі і мажорі субдомінанти після домінанти (геть як у рок-н-роллі), а основа базується на гуцульському ладі.
Уся ця лайня для тих, що пишуть на замовлення, а язичникам не потрібно нічого показувати, з них і так пре!!!...
_____________________________ Я перестала боятися жити.
Діду Василю, а чи далеко Катеринопіль від Звенигородки? Мій покійний дідусь Махиня Михайло Мокійович колись там був керівником та аранжувальником оркестру народних інструментів і трішки директором музичної школи.
_____________________________ Я перестала боятися жити.
Південніше на 12 км. А залізична станція Звенигородка взагалі ближче до Катеринополя (3 км), ніж до м. Звенигородки. Кругом станції - селище Єрки, де народився і вчився В. Чорновіл. А потім їхня родина перебралась до Вільхівця Звенигородського р-ну. Теж поруч.
А Ваш дідусь музикував у Звенигородці чи в Катеринополі? І коли?
_____________________________ Аніж проклинати темряву, краще засвіти хоч маленьку свічку
(ніби Конфуцій)
Мій дідусь був директором музичної школи, і викладачем домри в м. Звенигородка, але їздимо потягом до станції Ватутіно (Богачево), його там дуже знають, а ще дуже знають мого дядька москаля Начарова Володимира Івановича, архітектора, який відновлював церкви на Черкащині, зокрема у Звенигородці, хоч і не був православної віри.
_____________________________ Я перестала боятися жити.
дискусія цікава про світогляди, а як що поставити питання так : Є рідна мудрість, а є чужа мудрість , то рідна мудрість то святе . чужа мудрість то тільки мудрість і її вивчай для збагачення рідної мудрості,
і ніколи себе не підпорядковуй чужій мудрості .її авторітету бо згубиш себе як приставника свого народу, своєї історії. культури станеш просто янечарином.Так це чи ні?
п. Анатолію,
На мій погляд, Ви сказали саме так, як треба. Бо йдеться не тільки про пісні, не тільки про релігію чи світогляди. Йдеться таки про мудрість, мудрість цілого народу, яку я визначив би як "міру наближення цього народу до істини".
Сумно, коли народ опускає це поняття до плінтуса, підмінює його якимсь частковим поняттям - релігії, политики, звичаєвості чи навіть науки. Жодна з цих сфер не має права претендувати на істину - але претендує! І тоді неодмінно виникають непорозуміння, а там і ворожнеча. Бо хіба може палко релігійна людина слухати науковця-біолога? Хіба може політик, запалений ідеями "вертикалі влади", дослухатись до розмов про "павутинну" структуру біосфери? Хіба здатен той науковець співчувати релігійному екстазові християнського самітника чи язичницького гурту?
Як усім цим людям бракує спільної мудрості! Вони почувають, що брати, закликають один одного до об'єднання, а самі не вміють навіть слухати один одного...
_____________________________ Аніж проклинати темряву, краще засвіти хоч маленьку свічку
(ніби Конфуцій)
Доброго дня! таємничий ДідВасиль! А Катеринопіль це де??? Нечув такого міста. Коли в народа .а також окремої людини відібрати історію рідного родового корення, рідну мудрість. рідний авторитет то в такої людини немає рідних духовних вартостей, святощів.
Така людина духовно злиденна, вона як жебрак бігає і жебрає в чужинців окремі шматки їхньої мудрості , і дується як індик.Як там в біблії: "не поклоняйся чужим Богам."тойсть чужій мудрості , чужому авторітету, і ще було сказанно: "поруйнуй їхні жертовники" ...а значить відібрати душу народу. І ти пустий сосуд і зливають як в унітаз все що кому заманеться. І ти не ти, твоє тіло є біомасою і цей процес називається асемиляцією, а точніше ти є духовним мутантом.
Думка по темі...
Тут думкою не обійтися. Он, дивіться, як Леся зраділа, що закінчились дискусії про релігію і тепер можна поговорити про язичництво й музику.
Не можна. Язичництво сьогодні ніким не сприймається поза релігійним контекстом. Зачумлена релігією людина болісно сприймає або зовсім не сприймає все, що не тішить її релігіну душу. І язичництво всім потрапляє на зуби, бо, аби захистити свою сутність, мусить захищатись від надто віруючих християн. Воно навіть згарячу займає дзеркально протилежну християнству позицію - тобто само себе прирікає бути релігією.
Насправді язичництво - це не релігія, це значно ширше. Це світогляд, у якому є й релігійне сприйняття світу, але є й наукове (логічне), а ще є й естетичне (фольклор), і філософське... Кожному овочу - свій сезон. Є час милуватись веселкою, і є час вимірювати довжину хвиль задіяних у ній світлових променів. Справді, язичництво є і в житті, і в музиці, і ще багато де, але для того, щоб це зрозуміти, або хоча б обговорювати, не слід зводити його до самої лише релігії.
Оце така моя не те щоб думка, а тільки заспів до думки.
_____________________________ Аніж проклинати темряву, краще засвіти хоч маленьку свічку
(ніби Конфуцій)
...а давайте спочатку будемо обговорювати технологіїї
які застосовують проти людської сутності щоб заволодіти її розумом . душею і через цей механізм покажемо суть .
напиклад що таке шовенізм. чи фашизм яка його механіка
взяв невдалі приклади навмисно що б загострити тему
і щоб не чіпати віри.
Тому що багато хто спікулює на цему ,скриваючи механіку ,або нерозуміє про що йде мова.
я ні слова не сказав про буть яку віру .
А ми з Вами однодумці!!! ДідуВасиль!!!
Увага! При будь-якому використанні матеріалів сайту обов'язкове посилання (для сайтів - відкрите для пошуковиків гіперпосилання) на "Джерело: проект "Українські пісні" https://www.pisni.org.ua"!