"Блатними" аккордами в народі називають 3 акорда побудованих на I, IV і V ступенях гамми.( І - Тоніка(T), IV - субдомінанта(S), V - домінанта(D)). Користуючись цими трьома акордами в будь-якій тональності, можна зіграти, практично будь-яку пісню.
Чому "блатні"? Тому, що це необхідний і достатній мінімум, це основа на якій, будується класична гармонія. А всі решта аккорди(в тональності), виконують допоміжну функцію, тобто прикраси без яких можна і обійтись.
Якшо музикант при написанні та виконанні творів користується лише трьома основними функціями("блатними" акордами), то це досить яскравий показник його рівня, як музиканта(композитора), або, можливо, геніальної простоти його думки.
"Блатні" тональності то Ля-мінор До-мажор, Мі-мінор Соль-мажор, Ре-мажор. Про такий поділ можна говорити лише умовно бо з музичонї сторони всі 24 тональності є ріними і то звязано лише з особливостями гітари, як інструмента та її стандартного строю (EHGDAE).
Звязаний поділ на "блатні" і "не блатні" з тим, що ноти, які потрібні для побудови основних функцій ("блатних" акордів) в цих тональностях є на відкритих струнах стандартно настроєної гітари і можна обходитись без баре.
Тобто, це те, чому можна досить просто, і швидко навчитись.
"Блатні" акорди в "блатних" тональностях:
T S D T s d
До мажор: С, F, G. Ля мінор: Am, Dm, E.
Соль мажор: G, C, D. Мі мінор: Em, Am, H7.
Ре мажор: D, G, A.
Варто взяти до уваги, що основні функції("блатні" акорди) з одних тональностей, виконують допоміжну функцію в інших тональностях(використовуючи "блатну" термінологію, вони в цій іншій тональності перестають бути "блатними" а набувають зовсім іншого значення і змісту).
Тому, користуючись навіть цим мінімумом з 10 акордів на гітарі можна зіграти практично будь-яку пісню.